מכירת מוצרים באמזון – 7 טיפים שיעזרו לכם להפוך למומחים במשא ומתן מול ספקים

תוכן עניינים

מכירת מוצרים באמזון

אחרי שחיפשנו מוצר באמזון שעות, ימים ואפילו שבועות – שיגענו את ה- Jungle Scout וכבר חשבנו לעצמנו "די אולי אין עוד מוצרים עם הזדמנות טובה… תפסו כבר את כולם!"… בדיוק באותו רגע מצאנו את האחד – ועכשיו צריך למצוא ספק (מפעל) שיש לו מוצר בדיוק כמו שאנחנו צריכים.

איפה מחפשים ספק למוצר שלנו? מכירת מוצרים באמזון זה באמת כזה מורכב?

  • האתר המרכזי שמחפשים בו ספקים הוא אתר אליבבה Alibaba כמובן. אתר הספקים הגדול בעולם! וכן כמו שניחשתם…ניתן למצוא שם בעיקר ספקים סינים, אבל לא רק! יש אפשרויות באתר למצוא ספקים מעוד מדינות חוץ מסין.
  • עוד אתר למציאת ספקים הוא ThomasNet
  • תוכלו לרשום בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר את שם המוצר ולהוסיף את הצירוף "Private Label" או כל צירוף שנראה לכם שיעלה תוצאות של ספקים.
  • וכמובן אפשר לחפש ספקים בארץ פשוט זה יהיה יותר יקר.




7 טיפים שיעזרו לכם במיקוח עם הספק שלכם – מכירת מוצרים באמזון

מכירת מוצרים באמזון

1. טיפ מספר אחד – לדבר עם מנהל המכירות של המפעל.

איך למכור באמזון

אוקי אז למה אני מתכוון פה בעצם? בדרך כלל בכל מפעל יש כמה סוכני מכירות שפועלים וחשוב שתבינו משהו על אופן העבודה איתם – כמעט על כל מחיר שאתם מקבלים בתוך המחיר תמיד הם מכניסים את העמלה שהם מקבלים לעצמם – ואני שמתי לב שכשפניתי לסוכן מכירות "פשוט" במפעל קיבלתי מחיר יותר גבוה מאשר שקיבלתי מה"מנהל מכירות" של אותו מפעל. זאת אומרת שמה שאני ממליץ לכם הוא לפנות ישירות אל ה -Sales Manager של המפעל, ככה גם תקבלו את המחיר הכי טוב וגם תדברו עם מישהו מקצועי יותר משאר הסוכנים.

באליבבה תכנסו באתר של המפעל ללשונית "Contacts" ושם תראו מי הוא ה"מנהל מכירות".




2. יצירת קשר עם אותו מפעל בתור בן אדם אחר

אמזון

הטיפ הזה הוא טיפ לחבר'ה שיש להם סבלנות, רצון וזמן. זה משהו שגיליתי שעבד לי בפעם הראשונה כשיצרתי קשר עם ספקים – הייתי נחוש לראות עד כמה אפשר להוריד אותם במחיר. דיברתי עם הספק שלי, לצורך העניין "AMR Supplier" ואחרי שסיכמתי איתו את כל הפרטים שאני צריך לגביי המוצר שלי – קיבלתי מחיר של 3.90$ ליחידה. וזה מחיר שקיבלתי אחרי התמקחות ארוכה ומייאשת אבל עדיין המחיר לא היה לי מספיק טוב, לכן מה שעשיתי הוא פשוט – פניתי לספק שלי באליבבה בתור בן אדם אחר לגמרי עם אותם דרישות והופתעתי לגלות שקיבלתי מחיר יותר נמוך! ואחרי זה אפילו פניתי אליו שוב בתור בן אדם אחר ושוב קיבלתי מחיר יותר נמוך.




3. "הבוס שלי לא מרשה לי"

אמזון

*זהב* חברים… הטיפ הזה הוא פשוט כל כך עצמתי שאתם לא תאמינו. מה יותר פשוט מהמשחק של ה"שוטר הטוב" וה"שוטר הרע"?

אם תשימו לב זה מה שהספקים שלכם עושים כשאתם מדברים איתם… כל הזמן תשמעו "אני צריכה לבדוק עם הבוס שלי אם הוא יכול לאשר לי את זה". מכאן קיבלתי את ההשראה, יצרתי קשר עם ספק בשביל לקבל מחיר והצגתי את עצמי בתור "נציג של החברה שלי. וכשהספקית נתנה לי לדוגמה מחיר של 4$ ליחידה או שהיא לא עמדה בדרישות שלי, אמרתי לה, שאני צריך לבדוק את זה עם הבוס שלי – וכמובן שאחרי שכביכול בדקתי עם "הבוס שלי" חזרתי אליה עם תשובה של "המחיר הזה לא מתאים לבוס".




4. "אה רגע אולי אני יוסיף גם את זה… ושכחתי בכלל שרציתי בהתחלה לעשות את זה עם האריזה ההיא…"

למכור באינטרנט

חברים כלל ראשון במשא ומתן – ככל שתשאלו יותר שאלות או ככל שיהיו לכם יותר בקשות, ככה המחיר יעלה בהתאם.

הטיפ הזה יחסוך לכם ה-מ-ו-ן כסף: תהיו סגורים על מה שאתם רוצים מהספק שלכם כמה שיותר, אם קיבלתם כבר מחיר של 2$ ליחידה ואחרי זה אתם אומרים לו אני גם רוצה עם זה לוגו חרוט על המוצר או אני רוצה שתוסיף לי תיק קטן למוצר או כל דבר אחר, המחיר פשוט יעלה ויעלה בלי הפסקה. לכן מה שאני ממליץ לכם זה להיות סגורים כמה שאפשר לפני שאתם פונים לספק שלכם. וכשאתם פונים להציג את כל הדרישות בפעם אחת.

טיפ נוסף בהקשר הזה: אם אתם לא סגורים מה אתם צריכים בדיוק – תגששו… מה הכוונה? תשלבו את טיפ מספר 4 עם טיפ מספר 2… תפנו בפעם הראשונה לספק בתור סתם מישהו ותתחילו לגלות מה האפשרויות לגביי המוצר ולהסגר מה אתם צריכים בדיוק. ואחרי זה תפנו אליו בתור עצמכם עם כל הדרישות מוכנות וככה תקבלו מחיר יותר טוב.




5. מצטער כבר קיבלתי מחיר יותר טוב מזה…

למכור באמזון

תתנו לספק שלכם הרגשה שאתם כבר מכירים טוב את המוצר ועשיתם כבר מחקר מעמיק עליו ושדיברתם כבר עם עשרות ספקים (במידה ויש). מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להיות יותר סבלניים ביישום הטיפ הזה. אפשר להתחיל בלהגיד "קיבלתי עם אותם דרישות במחיר של 1.5$ פחות ממה שאתה מציע לי מספק אחר"… ולראות אם זה לא מזיז לו, לא להיות יותר קשים ואפילו להגיד בצורה נחמדה "מצטער המחיר שאני שואף אליו הוא הרבה פחות מזה, צור איתי קשר במידה ותוכל להתקרב למחיר." ופשוט לחכות יום יומיים לתשובה ממנו, לרוב הם פשוט אחרי כמה שעות חוזרים עם תשובה של מחיר יותר נמוך.

6. נסו להביא את הצד השני להציע את ההצעה הראשונה

איך למכור באינטרנט

יש הרבה ספקים שיתחילו בשאלה "מה המחיר שאתה מנסה לכוון אליו?" – אז הטיפ שלי הוא: אל תענו על השאלה הזאת מיד, תנו לצד השני לתת את הצעה הראשונה, קביעת נקודת הפתיחה היא חלק בעייתי במשא ומתן וברגע שהצד השני נותן הצעה קודם זה נותן לכם יתרון (כאשר אתם בצד של הרוכש).




7. אל תגזימו 

חשוב גם לציין שבמשא ומתן טוב צריך ששתי הצדדים יהיו מרוצים ואין טעם למעוך את הספק שלך עד לשלב שהוא כבר לא יכול לעמוד בזה… אם המחיר שהגעתם אליו אחרי הרבה מיקוחים מספק אתכם לכו על זה – יחסים טובים עם הספק זה חשוב מאוד

בנוסף רצוי לא לנהל משא ומתן רק סביב נושא אחד, למשל מחיר, ישנם עוד פרמטרים כמו זמן ייצור, שילוח אם הוא שולח לכם את המוצרים, חומרי גלם וכו… תזכרו שלפעמים הצעה שלכם לצד השני (התמקחות) שנראית מבחינתכם כדבר  פעוט, יכולה להתפס כדבר בעל משמעות גדולה עבור הספק שלכם, לכן חשוב גם לשקול כל מילה שלכם אם זה ספק שתרצו לעבוד איתו

זהו חברים עד כאן המאמר על " מכירת מוצרים באמזון 7 טיפים על משא ומתן עם ספקים"

– מקווה שנהניתם מהתוכן, אשמח לשמוע את דעתכם או לענות לשאלות שלכם בתגובות כאן למטה.

מוזמנים לקבוצת הפייסבוק שם יש הרבה טיפים על מכירת מוצרים באמזון או לעשות לייק לעמוד הפייסבוק




מעניין אתכם לשפר את ביצועי הפרסום?

אל תתפשרו על השיווק של העסק.

צרו קשר עכשיו לניהול קמפיינים ממומנים בדיגיטל!

פוסטים נוספים בנושא